ورود ثبت نام سبد خرید

نشر مصدق

یالوم خوانی را با کتاب “مامان و معنی زندگی” شروع کنید!

اروین.د.یالوم نویسنده و روانپزشک مشهور آمریکایی است و کتاب هایش در جهان و مخصوصا در ایران طرفدران زیادی دارد.

یالوم کتاب ها و رمان های فلسفی/روانشناسی زیادی نوشته و حجم آثار ترجمه شده ی وی بسیار زیاد است.به شما پیشنهاد می کنیم برای شروع یالوم خوانی از کتاب”مامان و معنی”زندگی شروع کنید

درباره ی کتاب:

«مامان و معنی زندگی (داستان‌های روان‌درمانی)» اثر اروین دی یالوم (-۱۹۳۱) است. او در زمینه روان‌درمانی گروهی، فعالیت می‌کند و مدل روان‌پزشکی اگزیستانسیال از دستاوردهای اوست. داستان‌های این کتاب برگرفته از احوال بیماران و همکاران و رویاهای او است. یالوم در این اثر شخصیت‌هایی به‌یادماندنی را به ما معرفی می‌کند. این کتاب شگفتی‌های موجود در قلب رابطه‌درمانی را می‌کاود و رویارویی نویسنده و بیمارانش را با ژرف‌ترین چالش‌های زندگی آشکار می‌سازد.

او در انتهای اثر می‌گوید:

آیا این شش داستان قلمرو روان‌درمانی واقعیت دارند؟ یا در شمار قصه‌های خیالی قرار می‌گیرند؟ نخستین داستان که عنوان «ماما و معنای زندگی» به خود گرفته یک فانتزی خودنگاشت است یعنی یک رویاست و رویدادهای آن واقعیت دارند و طبعا شرح گفت‌وگوهای واژه به واژه آن رویا نیز براساس تخیل است. سه داستان دیگر («آرامش جنوبی»، «هفت درس پیشرفته» و «همگام با پائولا») یک‌سره غیرداستانی‌اند و فقط لعاب داستانی به خود گرفته‌اند تا هویت‌ها و شناسه بیماران مخفی بمانند. و دو ماجرای پایانی («افشای دوسویه» و «نفرین گربه مجار») متضمن جوهره غیرداستانی و واقعی است که از آن‌ها دو قصه خیالی آفریده‌ام.

بریده‌ای از «مامان و معنی زندگی»:

هر دو دستم را تکان می‌دهم و جوری فریاد می‌زنم که همه بشنوند: مامان! مامان! درست همان وقت ارابه حرکت می‌کند و به دری می‌خورد که باز می‌شود و دهانۀ تاریک دالانی را آشکار می‌کند. تا جایی که می‌توانم به عقب خم می‌شوم و قبل از اینکه در تاریکی فرو بروم دوباره فریاد می‌زنم: مامان به نظرت چطور بودم؟ حتی بعد از اینکه سرم را از روی بالش برداشتم و سعی کردم رویا را از ذهنم برانم کلمات در گلویم بودند: به نظرت چطور بودم مامان؟ مامان به نظرت چطور بودم؟

ولی مامان دو متر زیر زمین است. ده سالی می‌شود که مثل سنگ سرد شده و در تابوت ساده‌ای از چوب کاج در گورستان اناکاستیا در حومۀ واشنگتن دی. سی. خوابیده‌است».

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟